fbpx

Start een emailmarketing campagne

Vergeet e-mailmarketing niet!*

Hoewel men wel eens zegt dat e-mailmarketing niet (meer) werkt, zet je het toch best ook op je communicatieplan! Sociale media zijn vluchtig, waardoor je er ook geen controle over hebt. Contacten op jouw mailinglist daarentegen kan je makkelijker direct benaderen en persoonlijk bespelen, net zoals de papieren mailings en nieuwsbrieven in de brievenbus.

Ongevraagde reclame wordt niet meer geapprecieerd

Vóór de intrede van het internet kochten vele bedrijven mailinglijsten om alle potentiële klanten te mailen met promo’s en nieuwsbrieven. Door de veelheid aan informatie die zo in de brievenbus viel, ontstond er echter een negatief gevoel tegenover deze ongevraagde reclame. Er werd zelfs een Robinson-lijst opgericht waarop iedereen die geen ongevraagde mailings meer in de bus wilde zijn naam kon zetten. Meer recent nog is de GDPR-privacywet in het leven geroepen, waarmee het ook niet meer toegestaan is zomaar iedereen elektronisch te mailen.

Bouw een persoonlijke e-mail relatie op met je potentiële klant

Via e-mailings kan je nog wel interessante en relevante content sturen naar al wie aangeeft graag info van jou te ontvangen. Gerichte e-mailings over jouw expertise en diensten zijn dus een aanvaard alternatief voor de klassieke nieuwsbrieven en mailings.

Regelmaat is goud waard!

Hoe zorg je ervoor dat jouw klant automatisch aan jou denkt als hij ondersteuning nodig heeft voor zijn business? Zorg ervoor dat je regelmatig opduikt in zijn mailbox. Bijvoorbeeld met praktische tips of nuttige weetjes.

 

* Deze tip komt uit het boek "101 Tips voor een succesvolle business als Virtual Assistant"