fbpx

Herwerk je website, LinkedIn en Facebook

Je website

  • Check je website eens of alles nog up-to-date is, of er geen verouderde informatie op staat, je linkjes werken...
  • Is je content nog relevant? Is je aanbod nog hetzelfde?
  • Zorg voor professionele foto's van jezelf. Als freelancer onderscheid je je van je concurrenten door 'wie je bent'. Zorg er dus voor dat de foto's de juiste uitstraling hebben. Het is een kleine investering die zich dubbel en dik terugbetaalt.
  • Zijn je call-to-actions wel krachtig genoeg?
  • Schrijf een BLOG (deze kan je dan delen op je sociale media).
  • Staan er geen schrijffouten in? Of zijn je teksten wel voldoende to-the-point?
  • Zet even de bril op van je klant en kijk zo nog eens naar je website. Is hij voldoende logisch opgebouwd? Staat er niet teveel informatie op? Of net omgekeerd: begrijpt mijn potentiële klant wel wat ik doe?
    Ben je klaar denk je? Super! Vraag dan nu aan iemand in je netwerk om eens heel kritisch naar je website te kijken.  Vraag het wel aan iemand die kritisch durft te zijn hé, anders heb je er niets aan.
  • Vraag testimonials aan je klanten. En verwerk deze in een case. Zo ziet je potentiële klant welk probleem je klant had, hoe jij dat hebt opgelost en hoe jouw klant de samenwerking heeft ervaren. Heb je een klant die van video's houdt? Vraag hem om een video op te nemen waarin hij vertelt hoe tevreden hij over jou is.

Je LinkedIn profiel

  • Zorg ervoor dat je baseline duidelijk zegt wat je doet. "Zaakvoerder van XXX" of "Eigenaar" van je bedrijf, zegt een potentiële klant niets. Behalve dan dat je een zaak hebt. Omschrijf dus kort en bondig wat je exact doet. En ga er hierbij vanuit dat niet iedereen weet wat bijvoorbeeld een 'copywriter' is, of een 'SEO specialist' is.
  • Zorg - net zoals op je website - voor professionele foto's. Zowel je profielfoto als je header. Zorg voor sprekende beelden.
  • Zorg voor een krachtige samenvatting. Noteer een aantal kernwoorden die typisch zijn voor jou en gebruik die om die samenvatting te maken.
  • Wees concreet in het formuleren van je werkervaringen. Omschrijf wat je gerealiseerd hebt voor je klanten. Op die manier kan je potentiële klant zich veel beter een beeld vormen dan wanneer je ook daar een vage omschrijving geeft van je 'functie'.
  • Zorg voor interactie. Alleen maar het hebben van een LinkedIn profiel is natuurlijk niet voldoende. Sluit je aan bij interessante groepen (zoals bijvoorbeeld die van BFFVA). Neem deel aan gesprekken in die groepen. Laat hier zien dat je expert bent in je vak, uiteraard zonder je diensten op te dringen, maar wel door tips te geven, of nuttige antwoorden op vragen. Deel interessante content van anderen.
  • Schrijf zelf een artikel. Of deel een BLOG bericht dat je hebt geschreven.
  • Zorg ervoor dat mensen kunnen connecteren met jou. Niets zo nutteloos dan een LinkedIn profiel te hebben zonder contactgegevens en zonder de mogelijkheid om te connecteren.
  • Vraag naar aanbevelingen of testimonials. Je kan dezelfde mensen vragen als voor je website. Met dat verschil dat ze het op LinkedIn er zelf moeten opzetten en bij je website jij het voor hen kan doen.
  • Maak een bedrijfspagina! Ook al ben je zelf je bedrijf, maak toch een pagina. Het straalt professionaliteit uit.