fbpx

Haal die taken uit je mailbox

Heb jij ze ook?   Die verschillende to-do-lijstjes?  Of die post-its die je overal maar kleeft om te voorkomen dat je iets vergeet?  Wel, laat die tijd voor goed voorbij zijn!

Asana is een zeer handige en zelfs gratis tool die je kan gebruiken om al je to-do’s te centraliseren.

Tal van functies!

Asana heeft een hele hoop voordelen!

  • Je kan eenvoudig taken maken en deze toewijzen aan een project
  • Je kan deadlines toevoegen aan je taak
  • Je kan sub-taken maken
  • Je kan commentaren toevoegen bij een taak om ze zo beter op te volgen
  • Je kan taken delegeren aan je teamleden
  • ….

Asana is een heel veelzijdig programma met tal van mogelijkheden!  Het is bovendien gratis!  Althans heel veel kleine zelfstandige ondernemers hebben voldoende aan de gratis versie.

Haal de taken uit je Outlook!

Vaak zie je ook dat men taken gaat maken in Outlook.  Buiten het feit dat je een opsomming krijgt van een hele lijst taken, kan je daar verder niet zo heel veel mee doen.  Om maar te zwijgen van het feit dat het helemaal niet overzichtelijk is.

Outlook is in hoofdzaak een emailprogramma.  En houd dat ook daarvoor.

Het leuke aan Asana is dat je – heel eenvoudig – vanuit Outlook een mail kan versturen naar Asana.   Het komt dan daar in je takenlijst te staan.  Van daaruit kan je aan je taak een deadline toevoegen, het koppelen aan een project, enzovoort.

Delegeer taken en volg ze op

“Doe dat wat je graag doet en laat de rest aan anderen over!” … tja, daar ben ik weer met mijn missie.  Maar ik kan het niet genoeg herhalen!

Die taken die je zelf niet goed kan of graag doet, kan je doorgeven aan een collega.   Binnen Asana is het kinderspel om taken te gaan toewijzen aan collega’s.   Doordat je ook makkelijk commentaren kan toevoegen aan een taak, is het eenvoudig om de taken op te volgen die je collega’s moeten afwerken.

Taakoverzichten

Asana laat toe om op verschillende manieren een overzicht te krijgen van je taken.   Je kan kiezen:

  • Per project
  • Per vervaldatum
  • Per medewerker
  • Overzicht van alle taken die nog openstaan

Projecten

Wanneer je aan meerdere projecten tegelijk werkt (wat eigenlijk altijd wel zo is), kan je een projectenlijst aanmaken en daaraan je taken gaan koppelen.   Het maakt niet uit of het jouw taken zijn of die van je collega’s.   Je koppelt ze eenvoudig aan het project zodat alles altijd netjes bij elkaar blijft.

Wederkerende taken

Je kan een taak die steeds terugkomt ook inplannen voor de komende weken, maanden, zelfs jaren.   Je stelt de frequentie in waarin deze moet terugkomen (wekelijks, maandelijks, jaarlijks…).   Zo komt dit automatisch in je takenlijstje terecht.

Calender

Wanneer je wat meer visueel bent ingesteld, dan kan je ook alle taken netjes in een kalenderoverzicht bekijken…

Schrappen van je taken op je to-do-lijstje!

Er is niets zo leuk als dat je een taak kan schrappen van je lijstje.   Zo ook kan dat met Asana.  Je vinkt de taak gewoon af, ze verdwijnt uit je to-do’s, maar je kan ze nog wel steeds terugvinden bij de ‘voltooide taken’.

Asana APP

Om het helemaal leuk te maken, is er ook de Asana APP.   Je kan hem dus eenvoudig instellen op je smartphone en zo taken toevoegen, opvolgen, commentaar geven of als voltooid zetten.

Zeg nu zelf: het is een leuke en handige tool om al je to-do’s in te bewaren.   En het is bovendien nog helemaal gratis ook!

Je kan in 1 2 3 een gratis account aanmaken op www.asana.com.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *